„З Україною в серці ” – тренінг з національно-патріотичного виховання

       Всеукраїнським Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з Інститутом проблем виховання Національної Академії педагогічних наук України з 7 до 10 червня цього року в м. Києві був проведений перший етап тренінгу із національно-патріотичного виховання за програмою „З Україною в серці ”, в якому взяли участь 19 педагогічних працівників загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, методистів інститутів післядипломної освіти, методичних кабінетів.

Метою тренінгової програми було підготувати працівників освіти до організації і здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, програма якої складалась з різних блоків, а саме: „Патріотизм як суспільна та особистісна цінність ”, „ Національно-патріотичне виховання у викликах часу ”, „ Концептуальні засади національно-патріотичного виховання ”, „ Аргументація у національно-патріотичному вихованні ”, „ Суспільна солідарність і партнерство у патріотичному вихованні ”, „ Технологічне забезпечення патріотичного виховання ”, „ Форми патріотичного виховання з доведеною ефективністю ”, „ Маніпуляція як загроза у національно-патріотичному вихованні ”, „ Участь дітей у житті суспільства як вияв патріотичної позиції ”.

Тренерами-модераторами тренінгу були Петрочко Жанна Василівна, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор та Кириченко Валентина Іванівна, завідувач лабораторії фізичного розвитку і здорового способу життя Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник. Вони провели цей захід на дуже високому рівні, використовуючи змістовні лекції та цікаві вправи, мотивуючи нас до активної посттренінгової діяльності як з дітьми, так і з педагогами. Після завершення проведених заходів одним із основних висновків, які я зробила є наступний:

Весь навчально-виховний процес слід організовувати таким чином, щоб наситити його ідеєю патріотизму, яка б надихала вихованців. Це вимагає від педагога, наставника підвищення його професіоналізму саме у цьому аспекті.

Леник А.Й.