Закарпатські школярі, котрі нині відпочивають у Воловецькій філії ЗОЕНЦ „Арніка”, знайшли собі заняття до душі під час майстер-класів, які для них 18 лютого провели педагоги Закарпатського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді.
Керівник гуртка „Оригамі” Оксана Лібак на початку заняття продемонструвала дітям вироби у різних техніках, виконані вихованцями її гуртка. Розповіла учням про древнє японське мистецтво оригамі (створення витворів з паперу шляхом використання геометричних згинів і складок), яке не втрачає актуальності і у наш час. Папір – доступний і практичний матеріал, який цікавий своєю фактурою, орнаментом, дизайном тощо. Серед тем гуртка „Оригамі” є й виготовлення практичних речей. Це – і віяла, і паперові капелюхи тощо. Одну із таких корисних речей, а саме скриньку-масу, і запропонувала зробити своїми руками педагог. Виріб виготовляється з двох квадратів однакового розміру, а з окремого квадрата робиться перегородка. Прикрасити ж його можна витинанкою, фігурками, квітами. Засвоївши техніку, учні взялися до роботи. У кожного з’явилися свої оригінальні ідеї щодо кольору та оформлення скриньки. Вироби вийшли гарними, а головне корисними в побуті. В них можна зберігати дрібні предмети, біжутерію, скріпки, цукерки, печиво тощо.
Щоб сформувати у дітей поняття про колір як засіб виразності живопису, ознайомити їх із характерними його ознаками, виробити точність рухів у розфарбуванні дрібних елементів композиції та надихнути учнів до власного творчого прояву, керівник гуртка „Технічний дизайн” Людмили Літун обрала для свого заняття тему: „Засоби виразності живопису: колірний тон, насиченість, відтінок”. Спочатку пояснила ознаки хроматичних кольорів, а також розповіла про різні способи акварельного живопису. Так, в акварельному живописі існує кілька технік: тонова відмивка, гризайль, лесування, спосіб „по-вологому”, ала-прима. На занятті зупинилися на тоновій відмивці. У цій техніці різні відтінки одержують шляхом повторних накладань одного тону на інший розчином однакової концентрації. Кожне наступне нанесення фарби робиться по просохлому фарбовому шару. У ході практичної роботи педагог проводила індивідуальний інструктаж та надавала поради. Школярі навчалися спостерігати, аналізувати та використовувати колірний тон, насиченість, відтінок.
Завдяки таким творчим заняттям у дітей розвиваються уважність, послідовність виконання, просторове та аналітичне мислення, дрібна моторика рук. Вони також сприяють внутрішній свободі, з’являється почуття власної гідності, самоповаги, розвиваютьcя природні задатки, творчий потенціал та творча уява.
