Обласний етап Всеукраїнського конкурсу учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання

admin

Початкове технічне моделювання – це перші кроки дитини до пізнання і розуміння світу техніки, способи її власної творчої діяльності, процес опанування певної системи початкових технічних та технологічних знань, вмінь і навичок, а також є початковою сходинкою у підготовці школярів до майбутньої роботи у різних гуртках технічного напрямку.

Саме з цією метою 29 лютого 2020 року в м. Ужгород на базі Закарпатського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді був проведений обласний етап Всеукраїнського конкурсу учнів молодшого шкільного віку з початкового технічного моделювання (далі – Конкурс).

У Конкурсі взяли участь 24 учасники із закладів освіти: Хустський міський центр позашкільної освіти „Сузір’я”, Закарпатський обласний палац дитячої та юнацької творчості „ПАДІЮН”, Тячівський районний центр дитячої та юнацької творчості, Мукачівський центр позашкільної освіти, Рахівський районний центр науково-технічної творчості, Ужгородський районний центр дитячої творчості, Ужгородська спеціалізована школа І–ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням англійської мови, Ужгородська середня загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 12, Закарпатський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді (усього 9 команд).

Учасники заходу змагалися у трьох видах завдань, передбачених програмою проведення Конкурсу. Кількість завдань, які реалізувалися на конкурсі, вказували на основні напрямки роботи гуртків початкового технічного моделювання.

Теоретичне завдання включало елементарні відомості технічного плану та вміння працювати з кресленнями; спортивно-технічне передбачало побудову найпростішої моделі планера з картону та дерев’яної рейки з оцінкою якості виконання моделі та запуск планера на дальність польоту в приміщенні, яка залежала від якості вирізання та складання моделі, а також від уміння правильно відцентрувати її. Найкреативнішим було творче завдання, що також включало два етапи: по-перше – побудувати з наданих розгорток геометричних фігур, які попередньо треба було вирізати та склеїти, певну композицію за власним задумом, а по-друге – виступити та захистити свій проєкт. Метою цього завдання було виявлення творчих здібностей учасників та вміння працювати з інструментами, а також розвивати і відстоювати власну думку.

Під час проведення заходу членами журі було забезпечено максимально об’єктивне визначення результатів, продемонстрованих кожним із учасників.

Командна першість визначалася за найбільшою кількістю балів, отриманих членами команди у всіх завданнях Конкурсу.

За підсумками заходу перше місце посіла команда Закарпатського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, друге – Ужгородського районного центру дитячої творчості, третє – Тячівського районного центру дитячої та юнацької творчості.

Команди-переможці нагороджені грамотами департаменту освіти і науки облдержадміністрації, а учасники – дипломами відповідних ступенів департаменту освіти і науки облдержадміністрації та подарунками – наборами корисних матеріалів для творчості.